سیستم اعلام حریق متعارف (کانونشنال)

سیستم اعلام حریق متعارف چیست؟

سیستم اعلام حریق متعارف با استفاده از یکسری تجهیزات ویژه بخشی را که دچار آتش سوزی شده شناسایی می‌کند. این سیستم که مجموعه ای از آشکار ساز دود ، دتکتور حرارتی ،آژیر ، فلاشر و شستی اعلام حریق می‌باشد  وظیفه ی تشخیص آتش سوزی را در منطقه به عهده دارد.

از ویژگی های منحصر به فرد سیستم های اعلام حریق متعارف میتوان به هزینه های بسیار مقرون به صرفه ی آنها نسبت به سایر روش ها اشاره نمود و همچنین میتوان به نصب بسیار ساده و سریع و بدون دردسر آنها اشاره کرد.

سیستم اعلام حریق متعارف به دلیل هزینه های پایین و مقرون به صرفه ای که دارد ، امروزه جای خود را در پروژه های صنعتی و تجاری به خوبی باز کرده است و کمتر کسی را میتوان یافت که در پروزه هایش این روش را انتخاب نکند.

نکته ی قابل توجه این است که برند‌های اعلام حریق ایرانی به خوبی توانسته اند با نمونه های خارجی رقابت کنند ، ما در شرکت پندار ایمن سازان صنعت  با داشتن تیم حرفه ای و کادری مجرب  در زمینه ی سیستم های اعلام حریق متعارف،  برندهای ایرانی را بررسی کرده و با بهترین برندها قرارداد همکاری بسته‌ایم و توانسته‌ایم خدمات حرفه‌ای در این زمینه برای هموزنان عزیزمان به ارمغان آوریم.

اگر میخواهید با سیستم اعلام حریق متعارف به صورت کامل آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

سیستم اعلام حریق متعارف
نقشه اعلام حریق متعارف

نقشه اعلام حریق متعارف

برای داشتن یک سیستم اعلام حریق متعارف عالی ، داشتن یک نقشه ی عالی لازمه ی کار است . مشاوره با کارشناسان حرفه ای و متخصص و طراحان اعلام حریق مجرب ، نقشه خوانی و نصب کردن درست سیستم اعلام حریق و حتی بازدید از سیستم مورد نظر از اقداماتی است که توصیه میکنیم قبل از انجام هر کاری انجام دهید.

ما در شرکت پندار ایمن سازان صنعت با داشتن کادری حرفه ای متشکل از مهندسان ماهر و با تجربه مسئولیت طراحی نقشه ی اعلام حریق مختص ساختمان شما را با در نظر گرفتن بهترین عملکرد سیستم  و مدیریت هزینه‌ها به عهده میگیریم .  کافی است با ما در ارتباط باشید و با خیال آسوده  طراحی و نصب سیستم های اعلام حریق ساختمان خودرا به مهندسین با تجربه ما بسپارید.

نقشه سیستم های اعلام حریق بر اساس چه استاندار هایی به کار برده میشود؟

برای خواندن نقشه های سیستم اعلام حریق به چه چیز هایی احتیاج داریم؟

از یک سیستم استاندارد انگلیسی به نام BS1635 برای مهندسی سیستم اعلام حریق استفاده می‌شود .برای آشنایی با نقشه‌ی هر حرفه و صنعت خاص ، لازم است که با علائم آن آشنا شوید. آشنایی با علائم سیستم اعلام حریق نیز به شما کمک میکند تا قادر به خواندن نقشه‌ی سیستم‌های اعلام حریق بشوید. پس نقشه خوانی جزو مهم ترین مراحل نصب و راه اندازی سیستم اعلام حریق می‌باشد.

تجهیزات اعلام حریق

تجهیزات اعلام حریق متعارف

سیستم های اعلام حریق از چه بخش هایی تشکیل شده اند و وظیفه ی هر کدام چیست؟

همان گونه که در بالاتر نیز عنوان کردیم ، یک سیستم اعلام حریق متعارف از یک پنل مرکزی ،وسایل کشف حریق مانند دتکتورها و آلارم دهنده هایی مانند آژیر و هشدار دهنده های صوتی و نوری تشکیل شده است. از لحاظ نحوه ی کارکرد پنل مرکزی و اعلان حریق به شبکه ی برق اصلی متصل میشوند . امروزه با استفاده از تکنولوژی های جدید مانند یو پی اس دیگر نگران این نباشید که با قطع برق سیستم از کار می افتد ، زیرا این تکنولوژی به گونه ای است که حتی زمانی که برق قطع شود نیز سیستم از کار نخواهد افتاد.

تفاوت سیستم اعلام حریق متعارف با اعلام حریق آدرس پذیر 

از سیستم اعلام حریق متعارف در مکان های کوچک مثل مدرسه ها، ساختمان های کوچک، مغازه ها وجاهای کوچک استفاده میشود در این سیستم ها دود و گرمای حاصل از آتش سوزی توسط حس گر ها تشخیص داده می‌شوند و به صورت جدا از هم خاموش می‌شوند تا ساکنین زمان کافی برای خروج را داشته باشند.

از سیستم اعلام حریق آدرس پذیر در محیط های بزرگتر مانند مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ استفاده می‌شود .

در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر تمامی دستگاه ها توسط یک سیم به کنترل پنل متصل گردیده و فرایند اعلام حریق انجام می‌شود.

 

سیستم اعلام حریق
سیم کشی سیستم اعلام حریق

سیم کشی سیستم  اعلام حریق متعارف

مهم ترین قسمت در سیستم اعلام حریق متعارف بخش سیم کشی آن محسوب میشود ، زیرا اگر بخش سیم کشی با مشکل مواجه شود کل سیستم از کار خواهد افتاد.

به  دلیل اهمیت بسیار بالایی که این بخش دارد ، مهندسین ما با استفاده از روش های به روز دنیا و با استفاده از بهترین مواد و کابل ها آماده ی خدمت رسانی هستند.

در هر سیستم اعلام حریق متعارف از دو نوع سیم استفاده میشود که نوع اول قبل از اینکه هیچ گونه آتش سوزی رخ دهد فعال است و نوع دوم پس از وقوع آتش سوزی فعال خواهد شد.

شاید برایتان جالب باشد که نحوه ی سیم کشی یک سیستم اعلام حریق به چه صورت است؟ از چه روشی برای سیم کشی اعلام حریق استفاده میکنیم؟

نحوه ی سیم کشی در یک سیستم اعلام حریق متعارف به صورت ستاره ای یا انشعابی است که پنل مرکزی نیز در وسط این نقشه سیم کشی قرار میگیرد.

طراحی سیستم اعلام حریق

طراحی سیستم اعلام حریق متعارف

برای طراحی یک سیستم اعلام حریق متعارف نکات گوناگونی را باید در نظر گرفت . اول اینکه جایی که میخواهیم سیستم اعلام حریق را در آنجا نصب کنیم اندازه اش چقدر است؟سپس باید محل قرار گرفتن  تمامی تجهیزات یک سیستم اعلام حریق و تعدادشان  را در محیط مورد نظر مشخص کنیم .قدم بعدی نحوه ی سیم کشی و مدار کشی و تعداد کابل ها را مشخص کنیم. به طورکلی موارد بالا را میتوان به عنوان نقشه ی یک سیستم اعلام حریق به شمار آورد و به آن پرداخت ، سپس میتوان به سراغ نصب و طراحی سیستم اعلام حریق رفت.

شرکت پندار ایمن سازان صنعت با بررسی کامل و اصولی محیط مورد نظر سعی دارد تا برای تجهیزات مورد استفاده اصولی ترین تعداد و مکان را در نظر بگیرد هم چنین از با کیفیت ترین تجهیزات برای طراحی و نصب سیستم اعلام حریق استفاده کند. نکته ی دارای اهمیت اینجاست که با وجود کیفیت بسیار بالا در تجهیزات برای رفاه حال هم وطنانمان بهینه سازی و صرفه جویی در هزینه هارا نیز سر لوحه ی کار خود قرار داده ایم.

قیمت سیستم اعلام حریق متعارف

به دلیل تنوع بالای تجهیزات مربوط به سیستم های اعلام حریق متعارف قیمت دقیقی را نمیتوان برای آنها در نظر گرفت ولی میتوانید با خیال راحت از نظر قیمت و همچنین کیفیت تجهیزات، اجرای پروژه اعلام حریق ساختمان خو را به  شرکت پندار ایمن سازان بسپارید تا از صفر تا صد کار با شما همراه شویم.