سیستم اعلام حریق هوشمند

سیستم اعلام حریق هوشمند چیست ؟

سیستم اعلام حریق هوشمند به سیستمی گفته می شود که به شما کمک می کند تا زودتر متوجه آتش سوزی در محل مربوطه بشوید و از بروز حوادث جبران نشدنی جلوگیری کنید. این سیستم وظیفه ی تشخیص و اطلاع رسانی را به عهده دارد و در صورت بروز حادثه شمارا با خبر می کند تا کمترین خسارت و آسیب را متحمل شوید.

سیستم های اعلام حریق هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که حتی اگر شما هزاران کیلومتر نیز از محل وقوع آتش سوزی دور باشید، با ارسال هشدار به تلفن همراه شما و یا مراکز آتش نشانی  از وقوع آتش سوزی جلوگیری می کنند.

سیستم اعلام حریق هوشمند با مشخص کردن مکان دقیق آتش سوزی در کوتاه ترین زمان و ارسال موقعیت به شما و ومراکز آتش نشانی با بالاترین سرعت به مهار آتش سوزی کمک شایانی می کند.

سیستم های اعلام حریق از تجهیزاتی ساخته شده اند که با کمک آن تجهیزات می توانند وجود دود یا وجود مونوکسید کربن را در محیط تشخیص دهند و با سرعت بسیار بالایی پیغام هشدار ارسال می کنند.

حدودا بیش از 90 درصد مراکزی که دارای سیستم های اعلام حریق هستند اعلام کرده اند که به کمک این سیستم های اعلام حریق چندین بار از وقوع آتش سوزی و خسارات وارده جلوگیری کرده اند.

انسان در زندگی خود همواره به دنبال آرامش و آسایش بوده است. یکی ازعواملی که باعث می شود شما از یک آرامش نسبی لذت ببرید، نصب سیستم های اعلام حریق در خانه و یا محل کارتان است.

شرکت پندار ایمن سازان صنعت نمایندگی فروش انواع سیستم های اعلام حریق را به عهده دارد. این شرکت با بهره گیری از بهترین تجهیزات و مقرون به صرفه ترین هزینه ها آماده ی خدمت رسانی به شما است تا شما را از یک آرامش نسبی بهره مند سازد.

اگر می خواهید سیستم های اعلام حریق هوشمند را بیشتر بشناسید با ما تا آخر همراه باشید.

مزایای سیستم اعلام حریق هوشمند

سیستم اعلام حریق هوشمند نسبت به سایر سیستم های اعلام حریق دارای مزایای فراوانی است که در ادامه به چند مورد آن اشاره میکنیم :

  1. هزینه ی نگهداری و تعمیرات این سیستم ها بسیار پایین است.
  2. به صورت شبانه روزی ساختمان مورد نظر شما را ارزیابی می کند و تحت کنترل دارد.
  3. خطای انسانی در این روش بسیار پایین است از همین رو صدمات ناشی از خطرات انسانی در این روش کاهش میابد.
  4. احتمال صدمه و آسیب دیدگی در اثر آتش سوزی و عوامل مربوط به آن تا حد چشم گیری کاهش میابد.
  5. هر یک از تجهیزات آشکار کننده ی آتش امکان تنظیم درجه ی حساسیت دارند.
  6. این سیستم قابلیت اتصال به تجهیزات امنیتی دیگر ساختمان را دارد
مزایای سیستم اعلام حریق هوشمند
تجهیزات سیستم اعلام حریق هوشمند

تجهیزات سیستم اعلام حریق هوشمند

سیستم اعلام حریق هوشمند از چه قسمت هایی تشکیل شده و هر کدام چگونه کار میکنند؟

سیستم اعلام حریق هوشمند از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • تابلو کنترل مرکزی: این بخش وظیفه ی کنترل ورودی ها و کلیه ی تجهیزات خروجی را به عهده دارد. در واقع میتوان گفت تابلو کنترل مرکزی توان الکتریکی همه ی بخش هارا تامین می کند و منبع تغذیه ی اصلی آن از نوع C   و منبع تغذیه اضطراری آن از نوع D.C  است. دتکتور ها و شستی های سیستم ، تجهیزات ورودی این بخش محسوب می شوند و آژیر ها و چراغ های هشدار جزو تجهیزات خروجی هستند. این نکته را حتما در نظر بگیرید که تابلوهای مرکزی باید در قسمتی نصب شوند که امکان آتش سوزی در آنجا کمتر باشد و همچنین رفت و آمد پرسنل کنترل ساختمان در آنجا زیاد باشد.
  • دتکتور های دودی: این آشکارسازها به چهار دسته ی دکتور های توری ، دکتورهای یونیزاسیون ، دتکتور های لیزری و دتکتور های مکشی تقسیم می شوند که در تجهیزات اعلام حریق از آنها استفاده می کنیم.
  • شستی اعلام حریق: حتما در مدارس یا ادارات شستی اعلام حریق را مشاهده کرده اید. در صورت فشار دادن این شستی توسط فردی که متوجه آتش سوزی شده است ، سریعا سیگنال هشدار برای مرکز اعلام حریق ارسال می شود. تجهیزات هشداری شنیداری عموما شامل زنگ ها ، بوقها ، آژیر ها و بلند گو ها می شود.
  • کنترل پنل اعلام حریق : این بخش وظیفه ی پردازش مرکزی و کنترل سیستم را به عهده دارد. کنترل پنل های سیستم های اعلام حریق به پنج دسته تقسیم میشوند:
  1. کنترل پنل سیستم اعلام حریق متعارف
  2. کنترل پنل سیستم اعلام حریق آدرس پذیر
  3. کنترل پنل های اطفای حریق
  4. کنترل پنل اعلام حریق وایرلس ( بیسیم)
  5. کنترل پنل های ترکیبی : که ترکیبی از قابلیت های کنترل پنل های فوق هستند.

کنترل پنل های اعلام حریق را در اتاقک های نگهبانی و حراست یا در اتاق های کنترل و به طور کلی در جایی که افراد مسئول در آنجا حضور دارند نصب میکنند.

این کنترل پنل ها نیز باید در جایی نصب شوند که احتمال آتش سوزی در آنجا کمتر است .

  • کابل کشی سیستم اعلام حریق : شاید برایتان جالب باشد که نصب تجهیزات سیستم اعلام حریق مطابق با استاندارد BS 5839   و کابل کشی طبق استاندارد  BS 6207    صورت میگیرد.

سیم های مدار های اعلام آتش سوزی به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. کابل هایی که بعد از آتش سوزی استفاده نمی شوند مثل کابل شستی ها و آشکارسازها
  2. کابل هایی که بعد از کشف آتش سوزی استفاده می شوند مثل کابل آژیر و کابل های چراغها و کابل منبع تغذیه

این تجهیزات انواع مختلفی دارند و بهتر است که در سیستم خود از تجهیزاتی با بالاترین کیفیت و همچنین بهینه ترین قیمت استفاده کنید. شرکت پندار ایمن سازان صنعت نمایندگی فروش انواع سیستم های اعلام حریق  هوشمند را دارا می باشد که با به صرفه ترین قیمت ، با کیفیت ترین سیستم هارا ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید و به سایت شرکت مراجعه کنید.

نحوه عملکرد مزایای سیستم اعلام حریق هوشمند

نحوه ی عملکرد سیستم اعلام حریق هوشمند

 در سیستم های اعلام حریق هوشمند بخشی مرکزی وجود دارد که آن را کنترل پنل و یا  تابلوی کنترل می نامند که

در اثر آتش سوزی اطلاعات حریق  توسط دتکتور های دود و یا مونوکسید کربن به آنها رسانده می شود و سپس کنترل پنل بعد از دریافت سیگنال و با توجه به تنظیماتی که روی آن صورت گرفته ، خروجی حاصل را اعلام میکند و معمولا پیغامی به تلفن همراه یا آتش نشانی می فرستد.

در سیستم های هوشمند بر خلاف سیستم های معمولی دتکتور ها پیوسته فعال هستند و سیگنال های ارسالی از طرف کنترل پنل را تجزیه و تحلیل می کنند و پاسخ مناسبی نیز به این سیگنال های ارسالی می دهند. درصورتی که در سیستم های اعلام حریق معمولی تنها در حالت هشدار و یا عدم هشدار قرار ندارند.

در سیستم اعلام حریق هوشمند به منظور بررسی کامل محیط هر 5 الی 10 ثانیه یکبار یک بررسی کلی صورت میگیرد.

نحوه ی عملکرد یک سیستم اعلام حریق به عوامل گوناگونی مثل کیفیت تجهیزات و نحوه ی سیم کشی و نصب و حتی اپراتور مربوطه بستگی دارد. شرکت پندار ایمن سازان صنعت با داشتن نمایندگی سیستم های اعلام حریق در ایران با بهترین تجهیزات و بهترین پرسنل با کمترین هزینه آماده ی خدمت رسانی به هم وطنان خویش است.

قیمت سیستم اعلام حریق هوشمند

از آنجایی که برند های مختلفی این سیستم هارا ارائه می دهند، دامنه ی قیمتی مربوط به این سیستم ها گسترده است. بسته به اینکه سیستم اعلام حریق خود را از چه برندی خریداری کنید  یا تعداد تجهیزات در آن  چقدر باشد قیمت ها متفاوت خواهند بود.

شرکت پندار ایمن سازان صنعت نمایندگی فروش انواع سیستم های اعلام حریق هوشمند را بر عهده دارد و از این رو سیستم های اعلام حریق را با بهترین تجهیزات و بهینه ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

قیمت سیستم اعلام حریق هوشمند