کارگاه استاندارد شارژ کپسول‌ آتش نشانی

با توجه به اینکه شارژ کپسول آتش نشانی به‌مرور زمان ممکن است که تخلیه شوند و یا از نظر کیفیت بدنه یا مواد ایمنی خود را از دست بدهند، به همین دلیل باید به صورت منظم از نظر حفظ ایمنی مورد بررسی و شارژ مواد قرار بگیرند. شارژ کپسول آتش نشانی نیاز به مهارت و تخصص دارد که کار هرکسی نیست در حال حاضر چندین نوع کپسول آتش‌نشانی وجود دارد و مواد تشکیل دهنده هر یک از آن‌ها با دیگری فرق می‌کند و کاربردهای مختلفی دارند و نمیتوان از یک کپسول برای آتش سوزی های مختلف استفاده کرد. به همین جهت کسانی که اقدام به شارژ کپسول های آتش نشانی می‌کنند، باید دوره‌های لازم جهت آشنایی با این کپسول ها و نحوه شارژ و سرویس آن‌ها را سپری کرده باشند تا بتوانند به صورت اصولی و تخصصی به مشتریان خدمات بهتری ارائه دهند.

این افراد متخصص باید توانایی این را داشته باشند که انواع کپسول های آتش نشانی را سرویس و شارژ کنند. مراکز شارژ کپسول آتش نشانی در اکثر شهرها وجود دارند و این گونه خدمات کپسول آتش نشانی را به هم‌وطنان عزیز ارائه می‌کنند؛ اما اطمینان از اعتبار این مراکز و همچنین تجربه و تخصص کارکنان، اولین نکته قابل توجهی است که مشتریان باید در نظر بگیرند. شارژ کپسول های آتش نشانی باید در مکان‌هایی انجام شود که تجهیزات ایمنی لازم را داشته باشند. از جمله این تجهیزات می‌توان به میز کار استاندارد، لوازم‌ یدکی مورد نیاز و استاندارد و مواد مصرفی با کیفیت اشاره کرد.

شرکت پندار ایمن سازان صنعت (ایمن عارفی) یکی از مراکز مجهز به دستگاه های شارژ با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت، تحت نظارت مستقیم هیات عالی نظارت بر سازمانهای صنفی – اتحادیه کشوری است .

برای استعلام شناسه صنفی کلیک کنید

در این مرکز تمامی اطفاء کننده‌ها به صورت تخصصی با دستگاه های اتوماتیک شارژ می‌شود و سال‌ها است که کیفیت در این مجموعه حرف اول را میزند.

شارژ کپسول آتش‌نشانی

شارژ انواع کپسول‌های آتشنشانی

 

  • شارژ کپسول آتش نشانی واترمیست:

    این نوع سیستم های خاموش کننده آتش براساس آب می باشد و از لحاظ عملکردی و تطابق با محیط زیست جز محبوب ترین سیستم های اطفا حریق محسوب میشود.

از کاربردهای رایج سیستم اطفا حریق مه آب می‌توانیم به مواردی همچون مجتمع‌های تجاری، کارخانجات لوازم برقی، داخل تونل‌ها، توربین های گازی، موزه ها، ترانس ها و سیستم های ولتاژ قوی، انبارها، نیروگاه ها، کتابخانه ها، تالارها، هتل ها، ژنراتورها، ترانسفورماتورها، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، سیستم های مخابراتی، دیتاسنترها اشاره کنیم.

 

  • شارژ کپسول آتش نشانی بیوورسال:

    کپسول آتش نشانی بیوورسال، حاوی مواد بیوورسال (قوی‌ترین ماده اطفایی دنیا) است. کپسول‌های بیوورسال یکی از جدیدترین انواع کپسول‌های آتش نشانی هستند. باید بدانید که کپسول آتش‌نشانی بیوورسال در موارد مختلفی به کار برده می‌شود. از جمله کاربرد کپسول آتش نشانی بیوورسال می‌توان به اطفا حریق خودرو، اطفا حریق جنگل و … اشاره کرد.

 

  • شارژ کپسول آتش نشانی پودر و گاز:

    از این نوع کپسول برای اطفاء هر نوع حریقی استفاده می شود. اما مؤثرترین کاربرد آن برای خاموش کردن حریق مایعات و فلزات است. تفاوت عمده این نوع کپسول ها در نوع پودری است که در آن ها استفاده می شود. این نوع کپسول برای حریق هایی با وسعت زیاد مناسب است. برای مثال میتوان از این نوع کپسول برای مایعات اشتعال زا، منشأ الکتریکی و گازهای اشتعال زا هم استفاده کرد. این نوع کپسول مناسب برای اطفاء حریق نوع A، B،C و D می باشد.

 

  • شارژ کپسول آتش نشانی کف و گاز:

    کپسول آتش نشانی کف ( فوم ) برای اطفاء حریق مایعی است که  روی مواد در حال اشتعال را می پوشاند و مانع از برخاستن گاز قابل اشتعال از روی مواد می شود و از رسیدن اکسیژن به آتش جلوگیری  میکند.

کف های مورد مصرف در اطفاء حریق که انواع پروتئینی آن از تخمیر آلایش های دامی غیر خوراکی نظیر : خون ، شاخ ، پشم و …و انواع شیمیایی آن از ترکیب برخی مواد شیمیایی خاص تهیه می شود، در هنگام پاشیده شدن توسط سر لوله کفساز باهوا وآب مخلوط شده وحباب ایجاد می نماید .

 

  • شارژ کپسول آتش نشانی co2:

    کپسول آتش نشانی دی اکسید کربن (CO2) یک دستگاه قابل حمل و فعال در برابر حریق است که با بیرون راندن دی اکسید کربن بر روی آتش کار می کند. این دستگاه با جابجایی اکسیژن مورد نیاز آتش برای ادامه سوزاندن کار می کند و در درجه اول برای خاموش کردن آتش هایی که منبع سوخت آنها مایع یا گاز قابل اشتعال است ، استفاده می شود. کپسول های co2 یک شکل بسیار متداول از کپسول آتش نشانی بوده و در شرایطی استفاده می شوند که کپسول های آتش نشانی قدیمی آب و فوم یا کپسول های شیمیایی مناسب نیستند. این کپسول ها همچنین به ” خاموش کننده تمیز ” معروف هستند ، زیرا پس از اتمام استفاده هیچ اثری در محل مورد استفاده باقی نمی گذارند.

سوالات متداول کپسول‌های آتش نشانی

  • استفاده از پودرهای مختلف در شارژ
  • استفاده از حجم های مختلف مواد در کپسول
  • استفاده از کف متفاوت در سیلندرهای کف و آب و گاز
  • استفاده از گاز با خلوص متفاوت

مرجع قیمت گذاری : اتحادیه کشوری  02188536987

  • جهت کارگاه مجاز شارژ داشتن موارد ذیل الزامی ست :
  • مجوز فعالیت از اتحادیه کشوری
  • پروانه فعالیت معتبر و مرتبط
  • گارگاه شارژ استاندارد مطابق با دستورالعمل
  • کارشناس شارژ متخصص

(  اعتبار سنجی ایمن عارفی – کلیک کنید  )

  • به صورت دوره ی سالانه
  • پس از هر بار مصرف یا تست کپسول
  • پس از ضربه به شیر
  • پس از شکستگی دستگیره
  • پس از شکستگی یا ضربه به درجه(نشانگر)
  • پس از دستکاری افراد نامتخصص
  • منبع برق و گاز را قطع کنید.
  • کپسول را به محل آتش انتقال دهید.
  • سیلندر دستی را توسط دستگیره بلند کنید.
  • ضامن را از جای خود خارج کنید و به بن آتش شلیک نمایید.
  • تا زمانی که مطمئن نشدید که مواد شعله ور نمی شود به خاموش کردن ادامه دهید.
  • توجه : در تمام سیلندرها ابتدا دستگیره روی شیلنگ را فشار دهید بعد شیر را تا انتها باز کنید.
  • حداکثر در ارتفاع۱/۵ متری از سطح زمین نصب گردد.
  • در نزدیکی ورودی و خروجی‌ها قرار گیرد.
  • دسترسی، کوتاه و خالی از وسایل مزاحم باشد.
  • امکان صدمات فیزیکی به آن به حداقل برساند.
  • در مقابل تابش مستقیم خورشید یا برف و باران قرار نگیرد.
  • در فاصله‌ای دورتر از مواد مخاطره آمیز نصب شود.
  • توزیع یکنواخت صورت پذیرد.
    • کپسول پودروگاز :

    مشتقات نفت(بنزین،نفت،گازوئیل،رنگ،روغن،الکل
    تینر،خودرو،لیفتراک و …)

    • کپسول CO2 :

    تجهیزات الکتریکی،برقی(کامپیوتر،اتاق سرور،اتاق آسانسور،تابلو برق و …)

    • کپسول کف و گاز،آب و گاز،بیوورسال :

    منسوجات(پلاستیک،لاستیک،چوب،کاغذ،پارچه
    کارتن،فرش،پرده،مبل،میز،پشم شیشه … )

نکات مهم در شارژ اطفاء کننده های حریق که به آن‌ها توجه میکنیم

  1. تزریق مواد به سیلندر توسط دستگاه انجام شود.
    که این امر موجب روان شدن دانه بندی پودر و تزریق بیشتر گاز در سیلندر میگردد .
  2. تزریق گاز سیلندرها با خلوص ۹۹/۹%
    گاز عامل عاری از رطوبت بوده و لذا پودر درون سیلندر در زمان کوتاه کلوخه نمیشود.
  3. توزین سیلندرها با ترازو دیجیتال
     قبل از تزریق مواد ترازو صفر میشود تا مواد با حجم استاندارد درون سیلندر تزریق شود.
  4. استفاده از پودر ۸۳%
    در سیلندرهای پودرو گاز . هرچه درصد خلوص پودر بالاتر باشد قدرت خاموش کنندگی آن بالاتر میرود و زمان استفاده با کپسول کمتری میتوان حریق را کنترل و اطفاء کرد .
  5. استفاده از کف ۳% AFFF
    در شارژ سیلندر آب و گاز اضافه کردن کف در سیلندرهای آب و گاز باعث میشود که اطفاء حریق علاوه بر قابلیت سرد کنندگی ، قابلیت خفه کنندگی حریق را هم داشته باشد . این مطلب در حریق مایعات مثل بنزین و گازوئیل بسیار کاراست .
  6.  بیمه مسئولیت یکساله سیلندرها
  7.  حمل رایگان در صورتی که تا شعاع ۱۰ کیلومتری از کارگاه شارژ ما باشید
  8.  الصاق کارت ضمانت شارژ لمینت شده
    لمینت کارتها باعث ماندگاری آن در طول یکسال میشود.
  9.  نصب پلمپ پلاستیکی
    استفاده از پلمپ پلاستیکی باعث میشود در لحظات پر استرس وقوع حریق ، نازل به راحتی از جای خود خارج شود .
  10.  ارائه کاتالوگ آموزشی شناخت انواع حریق و کپسول آتش نشانی مناسب آن و نحوه استفاده از اطفاء کننده ها
  11.  آموزش رایگان عملی نحوه استفاده از اطفاء کننده‌ها و بازدید از گزارش کسری و چیدمان صحیح کپسول ها در محیط شما .
  12.  ارائه فاکتور رسمی در صورت درخواست شما .

شارژ کپسول‌های آتش نشانی در تهران

ما از سال 1370 با نام ایمن عارفی شروع به فعالیت در صنعت ایمنی حریق نمودیم. در آن سال‌ها متمرکز بر ساخت سیلندر کپسول های ۵۰ کیلوگرم بودیم. به ‌مرورزمان، فعالیت خود را در زمینه تست و شارژ اطفا کننده‌های حریق را گسترش دادیم و اینک با استفاده از دستگاه‌های قدرتمند مکش و تزریق مواد و نیروهای متخصص و با تجربه، گامی ارزشمند در جهت ارائه خدمات استاندارد شارژ کپسول های آتش نشانی برداشته اییم. ما (ایمن عارفی) در سال 1400 شرکت پندار ایمن سازان صنعت را در سامانه ثبت شرکت‌ها ثبت کردیم و از آن پس با نام پندار به فعالیت خود ادامه داده‌ایم.

کارگاه شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی ما سال‌هاست که در محدوده شهر تهران تا کرج ارائه خدمات میدهد. ما کپسول های شما را توسط سرویس شرکت در محل شما تحویل میگیریم و پس از شارژ در محل به شما تحویل میدهیم.

برای شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی در تهران کافی است در پایین همین صفحه  فرم درخواست آنلاین شارژ کپسول‌های آتشنشانی را پر کنید و یا با شماره ‌های 02146820808    تماس بگیرید.

 آدرس ما: شهر قدس، خیابان گلبرگ جنوبی، نبش کوچه‌ی آتش‌نشانی، پلاک ۱، رطبقه ۱، واحد ۲

 

نرخ اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی 1402

 

نرخ اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی 1401

مراحل درخواست شارژ اطفاء کننده ها

ثبت مشخصات

ثبت شماره تماس

اعلام نوع کپسول و تعداد

ارسال درخواست شارژ

برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی و آتشنشانی

شرکت پندار ایمن سازان صنعت،  دوره های ایمنی و آتشنشانی را در سطوح مختلف برگزار می‌کند.
دوره های ایمنی و آتشنشانی شامل مباحثی است که افراد با گذراندن این دوره‌ها می‌توانند از بروز حوادث گوناگون و حریق در اماکن مختلف  مسکونی، تجاری و صنعتی  پیشگیری کنند و در صورت وقوع حوادث آن را مدیریت کنند.
خطر همیشه در کمین است، به همین علت آموزش ایمنی و آتشنشانی به جلوگیری از خساراتی که در مواردی  کاملا جبران ناپذیر است میتواند کمک بسیاری کند.
کارشناسان  حرفه ای ایمنی و آتشنشانی ما آماده اند تا آموزش‌های هدفمند و تخصصی مباحث ایمنی آتشنشانی را متناسب با نوع کسب و کار و ساختمانی که دارید  به صورت تئوری و عملیاتی برگزار کنند.